ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

Επειδή ο όρος σωματική εκγύμναση είναι γενικός σε τέτοιο βαθμό που με κάνει να πελαγώνω θα εστιάσω στην αναερόβια προπόνηση με βάρη,το γνωστό bodybuilbing.

Οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτόν τον τρόπο προπόνησης είναι πάμπολλες,με αποτέλεσμα πολλές φορές να πελαγώνουμε και να κάνουμε σημαντικά λάθη αλλάζοντας π.χ. προπονητικό πρόγραμμα ή διατροφικές συνήθειες από τη μια μέρα στην άλλη.Τέτοιες σπασμωδικές ενέργειες σοκάρουν το σώμα μας και είναι υπεύθυνες για τους γνωστούς μικροτραυματισμούς πιασίματα,θλάσεις κ.τ.λ.

Το σώμα για να αρχίσει να βελτιώνεται θέλει απαραιτήτως τρία πράγματα:logo_right

ü      ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

ü      ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ü      ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ

 

 

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Πρέπει να κινούμαστε πάντα στα όρια που μας επιτρέπει το πρόγραμμά μας.Τα σετ για παράδειγμα δεν πρέπει να απέχουν πέραν των 2 λεπτών μεταξύ τους.Οι επαναλήψεις πρέπει να γίνονται με τέτοια ένταση ούτως ώστε να νιώθουμε την πίεση στη μυική ομάδα μου μας ενδιαφέρει.Κάτι λιγότερο δεν μας καλύπτει,κάτι περισσότερο είναι πιθανό να οδηγήσει σε τραυματισμό.Οφείλουμε στον ευατό μας να μάθουμε να εκτελούμε σωστά τις ασκήσεις.Ολες οι ασκήσεις έχουνε παράπλευρα αποτελέσματα τα οποία είναι επιθυμήτα,όταν όμως εκτελούμε πιέσεις στον οριζόντιο πάγκο και νιώθουμε το «κάψιμο» στους δελτοείδης αντί του στήθους τότε μάλλον κάτι δεν κάνουμε καλά.Οταν επιδιώκουμε μυική ανάπτυξη πρέπει να ανανεώνουμε το ασκησεολόγιο μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.Οι μύες έχουν την ιδιότητα να «συνηθίζουν» ένα συγκεκριμένο τρόπο άσκησης.Αυτός είναι ο λόγος που αναπτύσονται και σκληραίνουν,προσπαθούν να «συμβιβαστούν» με την πίεση που τους ασκούμε κάθε φορά που γυμναζόμαστε.Οταν λοιπόν μια συγκεκριμένη μυική ομάδα δέχεται τις ίδιες πιέσεις σε βάθος χρόνου «συνηθίζει» σιγά σιγά αυτή τη κατάσταση με αποτέλεσμα να παύει να αναπτύσσετε αφού είναι πλέον ικανή να τις αντέξει.Η ανωτέρω μυική ιδιότητα μας βολεύει στην περίπτωση που επιδιώκουμε γράμμωση.ΠΟΤΕ δεν παραμελούμε την εκγύμναση των ραχιαίων!Μπορεί να μη δείχνουν τόσο όμορφα όσο οι κοιλιακοί αλλά είναι απαραίτητοι στη σωστή στήριξη του σώματος μας.

 

ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

Ανάλογα με το είδος (ένταση και διάρκεια) της προπόνησης με βάρη που κάνετε και το στόχο που έχετε, είτε αυτός είναι μυική ενδυνάμωση είτε αύξηση μυϊκού όγκου, η κατάλληλη διατροφή κρίνεται απαραίτητη.

Οι ορμόνες του σώματος και κυρίως η αυξητική ορμόνη, η τεστοστερόνη, η ινσουλίνη και ο αυξητικός παράγοντας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην μυική ανάπτυξη. Η διατροφή μπορεί να ρυθμίσει σωστά τα επίπεδα των προαναφερόμενων ορμονών και να διαθέσει τα απαραίτητα διατροφικά εργαλεία στο σώμα για την ορθή ανάπτυξη των μυών. Μερικά από τα βασικά διατροφικά σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξετε είναι τα ακόλουθα:

H επαρκής κατανάλωση θερμίδων για να μπορέσει το σώμα να χτίσει μυική μάζα. Οι θερμίδες πρέπει να σας καλύπτουν για τις βασικές ανάγκες του μεταβολισμού, για τις ενεργειακές ανάγκες κατά τη διάρκεια της άσκησης, για την αποκατάσταση των μυών μετά την περίοδο της άσκησης και τέλος για την αύξηση μυικού ιστού

  • Επαρκής κατανάλωση υδατανθράκων για να καλυφθούν οι ενεργειακές σας ανάγκες για την άσκηση με βάρη αλλά και την αερόβια άσκηση
  • Η κατανάλωση της αναγκαίας ποσότητας πρωτείνης ημερησίως
  • Ο χρόνος κατανάλωσης τροφής πρίν και μετά την περίοδο της άσκησης
  • Η κατανάλωση υγρών και ενέργειας κατά τη διάρκεια της άσκησης για την αποφυγή της αφυδάτωσης και την καθυστέρηση της κόπωσης.

Στα πλαίσια της αθλητικής διατροφής έχουν μπεί τα τελευταία χρόνια τα συμπληρώματα της.Εχω δημοσιεύσει αρκετά άρθρα με σημαντικές πληροφορίες για τα συμληρώματα διατροφής,ρίξτε μια ματιά.

 

ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ

Εδώ δεν χρειάζεται να επεκταθώ…ένας καλός και επαρκής ύπνος είναι βάλσαμο για τους ταλαιπωρημένους μύες.Μη αναρωτιέστε πόση ώρα πρέπει να κοιμάστε για να πετύχετε τον στόχο σας,το θέμα είναι καθαρά υποκειμενικό μιας και η ανάγκη για ύπνο διαφέρει από άτομο σε άτομο.

This entry was posted in Υγεία και ευεξία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s